Informace Obecního úřadu ve Sříteži n.L.
Obecní úřad Střítež nad Ludinou informuje občany, že poplatek za komunální odpad (750,- Kč/osoba/rok), užívání hřbitova (150,-Kč/rok) a poplatek za psa (150,-Kč, 75,-Kč důchodci/první pes/rok, 225,-Kč/druhý pes/rok) mohou hradit bezhotovostně na účet obce 188 300 8309/0800. Platbu také lze provést pomocí platebního terminálu na pokladně Obecního úřadu nebo hotově od 3. 3. 2025.
Splatnost poplatku je do 30. 6. 2025. Pokladna Obecního úřadu je otevřena v pondělí a ve středu od 8:00 – 17:00 hodin. Při úhradě převodem uveďte do zprávy pro příjemce své příjmení a číslo popisné. Podklady k platbě je možno rozeslat e-mailem. Prosím, kteří mají zájem, ať se obrátí na e-mail: epodatelna@striteznl.cz , nebo na telefonní číslo 581 696 590. Všem podklady budou poskytnuty.
Tříkrálová koleda zazní!
Jedno je jisté – Tříkrálová sbírka bude a koleda se uskuteční. Při jejich přípravách věříme, že epidemiologická situace umožní klasickou tříkrálovou koledu a setkání koledníků s dárci tváří v tvář. Koledníčky Tříkrálové sbírky 2021 můžete očekávat u dveří svých domovů v období od 1. do 14. ledna 2021.
V adventním čase jsou přípravy na Tříkrálovou sbírku 2021 v Charitě Hranice intenzivní. Ve všech obcích a farnostech bychom rádi s našimi dobrovolníky organizovali klasickou koledu, chceme našim dárcům umožnit návštěvu třech králů s písní přející štěstí, zdraví, dlouhá léta a přinést požehnání do nového roku. Zda se toto naše přání splní, bude záviset na dostatečném množství ochotných dobrovolníků v jednotlivých obcích a epidemiologické situaci na začátku ledna.
Připravujeme klasickou koledu, pokud ji nebudeme moci realizovat, budeme koledovat s omezeními tak, abychom neriskovali zdraví našich přispěvatelů a dobrovolníků. Pokud však koledování nebude možné, sbírka by se přenesla do virtuálního prostoru. Charita Hranice by své příznivce oslovila on-line, ale nechceme přitom připravit dárce o zážitek z koledy, ani o požehnání, které koledníci do domů přinášejí.
Všechny přípravy a varianty koledy však mají jedno společné – ani tentokrát se neobejdou bez armády dobrovolníků a štědrosti dárců. Cíl i motto sbírky totiž zůstávají stejné – hlavní je pomoc lidem v nouzi a pomáhá každá koruna.
Aktuální informace o způsobu a průběhu koledování Tříkrálové sbírky 2021 můžete získat na webových stránkách www.hranice.charita.cz nebo na facebooku Charity Hranice.
Finanční úřad pro Olomoucký kraj si dovoluje upozornit na blížící se termín pro podání
daňového přiznání k dani z nemovitých věcí na zdaňovací období roku 2021.
Přiznání k dani z nemovitých věcí je třeba podat nejpozději do 1. února 2021.
Přiznání by neměli zapomenout podat zejména poplatníci, kteří v roce 2020 nově nabyli do svého vlastnictví pozemek, zdanitelnou stavbu nebo zdanitelnou jednotku.
Povinnost podat daňové přiznání k dani z nemovitých věcí mají také poplatníci, kteří na v minulosti přiznané zdanitelné stavbě provedli přístavbu, nástavbu nebo ji částečně zlikvidovali, a pokud na základě těchto změn současně došlo ke změně druhu nebo výměry pozemku, případně zvýšení nadzemních podlaží a podobně. Změnou rozhodnou pro stanovení daně je také změna výměry parcely na základě revize katastru nemovitostí.
V minulých měsících některá média chybně informovala o zrušení daně. Byla zrušená daň z nabytí nemovitých věcí, nikoli daň z nemovitých věcí.
Veškeré další informace naleznete na stránkách finanční správy www.financnisprava.cz
V případě dotazů, doporučujeme kontaktovat příslušné územní pracoviště, a to zejména využitím elektronické formy komunikace.
Územní pracoviště finančního úřadu
Územní pracoviště v Hranicích
podatelna3102@fs.mfcr.cz
+420 581 656 111
Územní pracoviště v Olomouci
podatelna3101@fs.mfcr.cz
+420 585 541 111
Územní pracoviště v Přerově
podatelna3107@fs.mfcr.cz
+420 581 280 111
Celorepublikový průzkum k využití internetu domácnostmi
Dotazník bude zveřejněný pouze do 7. 12. 2020.
Odkaz https://www.surveymonkey.com/r/NGA-vyzkum Vás přesměruje na krátký dotazník k průzkumu ohledně využívání internetu v domácnosti za rok 2020. Průzkum je veden poradenskou společností Grant Thornton s podporou Ministerstva průmyslu a obchodu. Kromě základních otázek chtějí pomocí průzkumu také zjistit vliv pandemie COVID-19 na využívání a spokojenost s internetovým připojením v tuzemských domácnostech.
Vážení občané,
dovolujeme si vás informovat, že s účinností od 30. listopadu 2020 dojde k obnově spojů veřejné dopravy Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje, které byly v důsledku opatření COVID redukovány.
Obnoveny budou především školní spoje do rozsahu před uzavřením školských zařízení.
Platné jízdní řády naleznete na webu IDSOK:
https://www.idsok.cz/jizdni-rady/platne-jizdni-rady/
S pozdravem
Ivo Heger
za Koordinátora Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje
V souvislosti s prodloužením nouzového stavu přistoupil Olomoucký kraj k dočasnému omezení některých autobusových linek. Ty od pátku 6. listopadu přešly do prázdninového režimu, přičemž nejsou vypravovány školní a posilové spoje. Omezení se dotklo pouze autobusových linek, jejichž objednavatelem je Olomoucký kraj. Hejtmanství tak chce zamezit plýtvání finančními prostředky na provoz spojů, které by jezdily prázdné. Vlakové dopravy se změny netýkají.
Informace o aktuálních jízdních řádech najdou cestující na webu CESTUJOK.CZ nebo IDSOK.CZ, případně si mohou zavolat na infolinku 588 88 77 88
KIDSOK rozšiřuje nabídku elektronických dokladů IDSOK a zavádí celosíťové jízdenky IDSOK
Krajský koordinátor dopravy (KIDSOK) od příštího roku zavede celosíťové jízdenky IDSOK. Bude s nimi možné neomezeně cestovat veřejnou dopravou po celém Olomouckém kraji. V elektronické formě cestující dostanou možnost koupit si je jako sedmidenní, měsíční, čtvrtletní a roční. Jednodenní doklady zůstávají v papírové podobě.
Krajský koordinátor dopravy (KIDSOK) od 1. ledna 2021 rozšíří také nabídku jízdních dokladů IDSOK. V elektronické podobě bylo dosud možné koupit sedmidenní
a měsíční. Od příštího roku bude mít KIDSOK v nabídce v e-shopu na adrese eshop.idsok.cz také čtvrtletní a roční elektronické jízdenky.
KIDSOK zjednodušuje také uplatňování studentských slev. Vedle klasické podoby mezinárodního studentského průkazu ISIC bude od začátku roku 2021 akceptována také jeho digitální verze.
Dobrý den,
v příloze zasílám částku Sbírky zákonů č. 176 obsahující krizová usnesení vlády přijatá v rámci nouzového stavu v souvislosti s epidemií koronaviru SARS CoV-2 na jednání vlády dne 26. 10. 2020.
V návaznosti na usnesení vlády č. 957 ze dne 30. září 2020, kterým vláda v souladu s čl. 5 a 6 ústavního
zákona č. 110/1998 Sb., o bezpečnosti České republiky, vyhlásila pro území České republiky z důvodu
ohrožení zdraví v souvislosti s prokázáním výskytu koronaviru /označovaný jako SARS CoV-2/ na území
České republiky nouzový stav a ve smyslu § 5 písm. a) až e) a § 6 zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení
a o změně některých zákonů (krizový zákon), ve znění pozdějších předpisů, pro řešení vzniklé krizové
situace, rozhodla o přijetí krizových opatření, tímto ve smyslu ustanovení § 5 písm. c) a § 6 odst. 1 písm. b)
krizového zákona.